OBS: LEVERING TIL IKKE BROFASTE SKAL SKE SKRIFTLIGT ELLER TELEFONISK - LEVERINGSPRISEN I WEBSHOPPEN KAN VÆRE EN ANDEN TIL IKKE BROFASTE ØER END STANDARD LEVERING!
Handelsbetingelser hos HoveLind Møbler.
Alle aftaler om køb foretaget på hjemmesiden indgås med:
HoveLind Møbler
Leopardvej 3
7700 Thisted
CVR-nr. 40 42 27 14
Tlf. +45 20 85 74 04
E-mail: hovelind@hotmail.com
VI TILBYDER INGEN FORTRYDELSESRET ELLER GARANTI PÅ ALLE VORES BRUGTE MØBLER - ALLE BRUGTE MØBLER ER KØBT SOM BESET I BUTIKKEN ELLER SOM BESET PÅ BILLEDER OG BESKRIVELSE PÅ HJEMMESIDEN.
Aftalen mellem kunden og HoveLind Møbler anses for indgået, når kunden modtager en ordrebekræftelse fra HoveLind.
Når HoveLind Møbler har modtaget kundens ordre, fremsender vi snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om kundens ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer. Kundens ordrebekræftelsen vil ikke være tilgængelig på hjemmesiden, og kunden opfordres derfor til at udskrive og gemme den fremsendte ordrebekræftelse.
Kunden er forpligtet til at gennemgå ordrebekræftelsens oplysninger, og ved uoverensstemmelse med den afgivne ordre skal kunden samme dag straks henvende sig til HoveLind Møbler telefonisk.
Alle opgivne priser er inkl. moms. Den gældende pris er den, som på tidspunktet for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare, og som vil fremgå af ordrebekræftelsen.
HoveLind Møbler forbeholder sig ret til at ændre priser på hjemmesiden, som måtte være fejlagtig angivet. HoveLind Møbler tager desuden forbehold for prisændringer samt ændringer af gebyrer og/eller andre omkostninger angivet på hjemmesiden til enhver tid.
Det er muligt, at betale med mobilepay eller bankoverførsel - dette skal gøres straks efter du modtager ordrebekræftelse - møblerne er ikke bestilt eller reserveret før betalingen er modtaget.
Leveringstid og -sted
HoveLind Møbler kontakter dig indenfor 24 timer efter din bestilling med forventet leveringstid.
- Leveringsmulighed nr. 1: HoveLind Møbler levere selv møblerne hos dig - Bjørn hjælper med, at løfte møblerne ind hos dig. DER SKAL VÆRE HJÆLP TIL AFLÆSNING NÅR HAN KOMMER.
Det er dit ansvar, at møbler kan leveres hos dig og løftes ind hos dig.
Såfremt du som kunde ikke er hjemme på aftalt leveringstidspunkt forbeholder HoveLind Møbler sig retten til, at tage møblerne med tilbage derefter er det kundens eget ansvar, at afhente møblerne i Thisted indenfor 5 hverdage.
Kunden afholder alle omkostninger i forbindelse med dette.
- Leveringsmulighed nr. 2: Kantstenslevering med SK fragt.
SK fragt henter møbler fra butikken torsdage i lige uger - forventet levering efter afhentning i Thisted er
4-5 hverdage.
Der skal være hjælp til aflæsning og indbæring når fragtfirmaet kommer.
Det er dit ansvar, at møblerne kan leveres og aflæses ved nærmeste kantsten.
Chaufføren hjælper ikke med indbæring.
Såfremt du som kunde ikke er hjemme på aftalt leveringstidspunkt leveres møblerne tilbage til HoveLind Møbler derefter er det kundens eget ansvar, at afhente møblerne i Thisted indenfor 5 hverdage.
Kunden afholder alle omkostninger i forbindelse med dette.
Oplysninger om leveringstid er alene vejledende og HoveLind Møbler kan ikke drages til ansvar for forsinkelse af leverancer.
Det er muligt, at bestille møblerne i webshoppen samt alle brugte møbler til afhentning ved HoveLind Møbler i Thisted.
Afhentningsdag samt tidpunkt skal aftales hurtigst muligt efter bestilling af møblerne.
Hvis HoveLind Møbler skal opbevare bestilte møbler i længere tid fraskriver HoveLind møbler sig ansvaret for, hvis møblerne fx slår revner i mellemtiden. Vi opbevarer altid møblerne tørt og varmt, men da træ er et levende produkt og defor er der en risiko på at møblet slår sig både i vores butik og i din stue.
Fortrydelsesret (Fortrydelsesret gælder IKKE på møbler købt i vores fysiske butik - fortydelsesret gælder IKKE på køb af alle vores brugte møbler).
Kunden har ret til at træde tilbage fra køb foretaget på webshoppen (fortrydelsesret).
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer fx. hvis HoveLind Møbler skal sæbe/oliebehandle ubehandlede produkter inden levering.
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er bestillingsvarer som først produceres ved kundens bestilling.
Ønsker kunden at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal kunden meddele dette til HoveLind Møbler inden 14 dage efter varens modtagelse.
Kunden kan gøre brug af sin fortrydelsesret ved at kontakte HoveLind Møbler telefonisk på 20857404.
Når kunden har meddelt HoveLind Møbler, at kunden ønsker at benytte sin fortrydelsesret, skal kunden aflevere eller afsende varen til HoveLind Møbler inden for 14 dage.
Når kunden har meddelt HoveLind Møbler, at kunden ønsker at benytte sin fortrydelsesret, tilbagebetaler HoveLind Møbler beløbet for varen når HoveLind har fået varen tilbaget og gennemgået den for fejl eller mangler - leveringsomkostninger for modtagelse af varen tilbagebetales ikke.
Det er kundens eget ansvar, at finde leveringsmetode samt at betale leveringsomkostninger for returnering af varen samt at varen returneres forsvarligt og ikke blever skadet uden returning.
I det omfang at varens værdi er blevet forringet som følge af anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, f.eks. hvis varen er taget i brug, vil et beløb svarende til værdiforringelsen blive fratrukket tilbagebetalingen fra HoveLind Møbler. Det samme gælder, såfremt varen er blevet beskadiget under returneringen.
Reklamation.
Kunden har 2 års reklamationsret på alle varer (Dette gælder ikke brugte møbler), såfremt de måtte lide af en mangel.
En mangel er en fejl eller manglende egenskab hos varen, der er eller var til stede på tidspunktet for varens levering, uanset om fejlen eller den manglende egenskab først viser sig senere.
Det er med andre ord ikke en mangel, hvis fejlen eller den manglende egenskab skyldes kundens håndtering af varen, herunder opbevaring, montering, brug, rengøring, manglende vedligeholdelse eller lignende.
Kunden kan benytte sig af sin reklamationsret ved, at kontakte HoveLind Møbler telefonisk - samt ved, at sende billeder af de fejl og mangler, som du som kunde har opdaget.
Kunden er ansvarlig for forsvarlig indpakning ved returneringen.
Såfremt varen indenfor den 2-årige reklamationsfrist viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, påtager HoveLind Møbler sig at udbedre sådanne fejl og mangler. Hvis det viser sig ikke at være muligt – eller det ikke af HoveLind vurderes hensigtsmæssigt – at reparere varen, påtager HoveLind Møbler sig i stedet at levere en ny fejlfri vare efter modtagelsen af den defekte vare eller et evt. afslag i prisen, hvis kundes acceptere dette.
Kontakt os.
Du er altid velkommen til, at kontakte os via telefon, mail eller denne kontaktformular.
Vi vender altid tilbage på din henvendelse indenfor 24 timer.